Alla inlägg den 30 augusti 2013

Av tokspontan - 30 augusti 2013 09:58

 


Jag gör en och annan tavla ibland. Och då talar vi inte tavlor som denna på bilden. Utan snarare tabbar. 

Tavlor som denna skulle jag såååå himla gärna kunna måla. Men men med tanke på betyget i bild i skolan (det enda ämnet där jag fick en tvåa en termin) så kan jag lika gärna drömma om att bli astronaut.


Tavlan är målad av min goda väninna och jag har inte sett den IRL än men visst verkar den fantastiskt fin. Hon har målat den på beställning av mig och något säger mig att jag kommer att bli mer än nöjd, särskilt när den blir inramad. 


Jag hade tänkt skriva mitt favvocitat på den  Minns gårdagen Dröm om morgondagen Lev idag

men jag blir nästan tveksam till om det kommer att lyfta eller sänka tavlan.


Vad tror ni??


Hursomhelst, tack I för att du har gjort ett sånt kanonjobb! Tavlan kommer definitivt att pryda sin plats!


  

Av tokspontan - 30 augusti 2013 09:38

Så var det fredag igen. Helgen är efterlängtad.

Inskolningar på förskolan betyder ofta för pedagogerna: slita häcken av sig i...denna var/är inget undantag.


Skoj iallafall att träffa de nya barnen och de "gamla" på stugan igen efter semestrarna. Samt kollegorna.

Idag vill jag tacka mina goa kollegor som ställer upp och pysslar för att få ihop dagen när jag är borta på stresshantering. Jag vet att det innebär att ni får lägga i en högre växel när jag är borta och är oändligt tacksam för att ni inte klagar för det.


Med tanke på att det är fredag idag vill jag passa på att förära all personal på jobbet med en äppelkaka i smulform stl L. Jag hoppas att den kommer väl till pass.


I eftermiddag kommer en väninna på besök och igår fick jag en förfrågan om grillning ikväll med grannarna. 

Vad det än nu månda bliva så tippar jag på att det blir en mysig fredag och önskar er alla därute detsamma!! 


MYYYYS PÅ =)

 

  






Dagens hissa går till: mina positiva kollegor! 


Dagens dissa går till: bilskrällen som varken tar hänsyn till sina ägares mekarkunskaper eller ekonomi. 



         

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards