Alla inlägg den 26 augusti 2013

Av tokspontan - 26 augusti 2013 22:23




 


Dans är något som ofta delar upp folk i två olika läger...de som älskar att dansa. Och de som inte gör det. Alltså dansar. Alls.

Som när det gäller alla intressen o hobbies måste man ju hitta sitt eget gebit men jag kan tycka att det är lite synd att inte fler människor har insett tjusningen med att dansa.

Som tjej vet man dessutom ofta inte alls hur man kommer att dansa när man går upp på dansgolvet med sin partner. Åtminstone gäller detta i bugg som jag gillar starkt och som tillsammans med den lika roliga dansen foxtrot utgör hela min så kallade dansreportoar.

Omväxling förnöjer ju som bekant och ju fler danspartners man hinner avverka desto fler dansstilar o turer får man ju prova på.

Jag tror att de flesta människor blir glada av att dansa. Musiken, den trevliga stämningen och att få vara nära någon annan människa och kramas i takt med att du svävar runt på golvet ( alternativt trampar runt på samma ställe hihi) triggar helt enkelt igång våra må bra hormoner.

Känner du dig det minsta nyfiken på tex att börja bugga, tveka inte att hoppa på en kurs. I Borlänge finns drop in kurser arrangerade av Borlänge dance. Dansfolket är lättsamt. Stämningen hög. Och motionen...den får du på köpet!    

Av tokspontan - 26 augusti 2013 22:01

 




Jag känner att jag måste väga upp alla negativa inlägg som jag gjort idag med ett positivt så här innan det är dags att göra natter.

Det får bli i form av en kort tacksamhetslista. Sånt ska ju va nyttigt att göra har jag förstått. Så här kommer den:

Idag är jag tacksam över att...

1. Jag har ett jobb.
2 Jag har ett jobb där jag får sjunga o apa mig och spexa och va hur kreativ jag vill.
3. Jag har tak över huvudet.
4. Min bostad blir mysigare för varje vecka och varje projekt jag tar mig an.
5. Jag har 3 barn.
6. Jag har tre friska mysiga och fantastiska barn som skänker mig sådan glädje.
7. Jag är piggare än på flera år.
8. Jag trivs allt bättre med mig själv och som ensam.
9. Jag har fått nya vänner och ser fram emot att lära känna dem bättre.
10. Jag ser ljust på framtiden och känner på mig att flera goda saker är på väg att hända.


      

Av tokspontan - 26 augusti 2013 21:41

 


Idag har jag insett följande saker...

1. Det gör ont när man hjälper ett barn på med skorna lutandes över henne och den lille försöker att bättra på balansen genom att nypa till där åtminstone inte jag vill bli nypt. Aj!

2. Man bör hålla hårt i bilnyckeln på väg till parkeringen o tacka gudarna för att man hittat den igen när man inte gjort så. Lånad bil- mer ångest o sedan lättnad!

3. Den däringa glassen med jordgubbar o vit choklad som de hade på extrapris på Lidl var banne mig supergod! Den satt som en smäck! :)

4. Man kan verkligen fynda på Rosa Huset bland stuvvitarna där. 25:- för något som just nu är en halvklar beige löpare med dalahästar och 165:- för något som i morgon ska bli ett draperi i min blivande mini walking closet. Bilder kommer! :)

5. Det är ALLTID skoj att umgås/shoppa med en go väninna. Även om tiden är knapp.

6. Även om man anat sig till vissa saker blir man likt förbenat besviken ändå när man får det konstaterat. Ett telefonsamtal kan få en människa att skifta sinnesmod och förväntningar radikalt. Men då är det bara att bita ihop o gå vidare. Och trösta sig med att en del saker inte var meningen att de skulle bli. Och att den där glassen kom väl till pass!!

Av tokspontan - 26 augusti 2013 21:10

 



Jag vet inte om du känner till Lagen om alltings jäkelskap...i detta fallet hoppas jag att du inte gör det.

För isåfall skulle det kunna betyda att du, liksom jag, har en förmåga att upptäcka att vi pissar i motvind då och då. Allt för ofta dessutom.

Jag fick höra att en före detta kollega kommenterat min eviga otur en gång ned orden "Man vet inte om man ska skratta eller gråta när man hör om Carinas otur. "

Jag känner likadant. I bland skrattar jag åt eländet. Ibland får tårarna skölja bort all förtret. Jag hoppas dock att folk omkring mig varken skrattar eller gråter utan möjligtvis tackar de högre makterna att de inte har samma oflyt.

Det spelar nästan ingen roll om det handlar om jobb, hälsa, relationer, bilar eller viktiga vägval i livet. Det har en förmåga att uppstå mindre skojiga situationer i alla dessa områden.

Nåja det är ingen idé att hänga läpp för såntsom har varit...som alltid blickar jag framåt och vill gärna tro att NU, nu är det min tur att få lite medvind!!!

Av tokspontan - 26 augusti 2013 20:11

Jag tecknade ett nytt telefonabonnemang nyligen... ett där man fick en ny telefon på köpet höll jag på att skriva, jag menar med en tllhörande månadsavgift för en ny telefon.


Jag slog till på en Samsung Galaxy S4 för den skulle tydligen vara sååå bra. Och visst, den har en himla massa funktioner varav jag säkert bara använder hälften men jag har haft en del problem med den hela tiden, som säkert bottnar till stor del i min egen otekniska läggning i allmänhet och mina bristfälliga kunskaper angående mobiltelefoner i synnerhet. 


Problem 1.

Det tog nästan en vecka innan jag ens kunde börja använda telefonen. I affären lät det som att det skulle gå på ett par dagar att portera numret men tji fick jag. Efftersom junior fick min gamla telefon och vi inte har någon hemtelefon kände jag mig väldigt avskärmad från omvärlden i några lååånga dagar. 


Problem 2.

Efter några dagars användning insåg jag att jag inte hör/ser när någon ringer när jag sitter i telefon/spelar mitt nuvarande favvospel Ruzzle på mobilen. (Detta har jag fortfarande inte lyckats ändra på och det leder till lite förtret då och då).


Problem 3.

Ganska snabbt märkte jag att alla mina sms hamnade som mail på både min nya och gamla (den som sonen har) telefon. NOT SO GOOD. Efter att ha frågat runt fick jag äntligen hjälp av väninnans 16årige dotter o pojkvän som lyckades klura ut hur man ändrade den inställningen. TUSEN TACK till er!!!!


Problem 4.

Det finns en funktion på telefonen som heter drivers mode och som innebär att man bland annat kan läsa in sms...himla käckt...ännu roligare vore det om det blev rätt också. Vart och vartannat ord uppfattas galet och en mening som "kom om du vill " blev "kom om gud vill"och det är bara ETT exempel av många. Rätt skojigt att läsa, Skidrygt att korrigera.


Det största problemet med telefonen visade sig dock vara abonnemanget och inte nallen i sig. För egentligen är den riktigt bra i mångt och mycket. OCKSÅ. Men så idag damp telefonräkningen ner i brevinkastet...eller rättare sagt låg och väntade på mig på hallgolvet efter jobbet. Jag var beredd på att den skulle bli lite saftigare än de ca 350kronorna som jag varit van vid från Glocalnet (med fria sms, samtlastid o mms). Jag var dock långa vägar ifrån att vara beredd på de drygt 2700 kronor som jag ska punga ut i telefonräkning denna månad.



AAAAAWWWWW vad klantigt av mig att teckna ett abonnemang där det ingår 300 sms/månad och 10 min samtalstid /dag. Det är ju ingenting!! Inte för mig..tydligen...


  


Sååå, nu ska jag lägga ut ungefär samma summa som jag hade kunnat spendera på en sista minutenresa en vecka utomlands på något som jag lätt hade kunnat avvärjt, om jag bara tecknat ett 80kr dyrare abonnemang per månad.


Jag blir frustrerad, irriterad och smått ilsken PÅ MIG SJÄLV!! KLANTARSLE!!!



  


Ett praktexempel på när det hade lönat sig att vara MINDRE spontan och läst igenom abonnemangsvillkoren ordentligt OCH lagt dem på minnet...



Nåja, SHIT HAPPENS !!!


 

 

Dagens dissa går till: mig själv som är så himla klantig.     


Dagens hissa går till: mina underbara kollegor som alltid är lika positiva!!      





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards