Alla inlägg under augusti 2016

Av tokspontan - 31 augusti 2016 23:23

Till en mycket god väninna på hennes födelsedag. Tyvärr har hon flyttat pga kärleken men det unnar jag henne. Även om jag saknar henne.

Av tokspontan - 23 augusti 2016 05:45

Hihi...så kul...gillar verkligen språk och avser inte att driva med kineser...men jeezes vad folk kan få till det...

Av tokspontan - 23 augusti 2016 05:41

När jag älskar någon på riktigt
Och inte bara är förälskad
Finns inga hinder bara möjligheter

När jag älskar någon på riktigt
Är mina behov inte längre de viktigaste
Vad du mår bra av kommer främst

När jag älskar någon på riktigt
Finns inga tvivel ingen oro
Min kärlek bara finns där

När jag älskar någon på riktigt
Finns ingen annan än du
Och inget kan ändra på det

När jag älskar någon på riktigt
Känns det i både hjärtat och i själen
Som aldrig känns helt utan dig


Av tokspontan - 22 augusti 2016 23:41

Spådde mig på nätet idag...
Var lite nyfiken på hur en ny bekantskap eventuellt kommer att utveckla sig.
Det låter väldigt lovande måste jag säga.
"To good to be True " typ.
Den som lever får se...å det sista som överger människan är hoppet. Å så vidare. ??

Av tokspontan - 22 augusti 2016 23:34

Det finns vissa människor som jag dras till...
* De som aldrig slutar drömma hur mörkt det än verkar vara just nu...

* De som ser till att saker blir gjorda...å nu menar jag lite större saker...tänk omskolar sig/ ger sig på sånt de aldrig vågat förut.

* De som vägrar ge upp tron på att det blir bra/det kan lyckas/det kommer att ljusna

* De som tänker och resonerar kring livet i stort och smått och delar med sig av sina tankar...

och sist men inte minst...

* De som vet att uppskatta vem jag är och som påminner mig om mina goda sidor de dagar som jag har glömt att jag har några.

Av tokspontan - 22 augusti 2016 23:26

Vi människor är experter på att skjuta upp saker...
Jag ska bara...
I morgon ska jag ta itu med det...
Nästa år ska jag...
Nångång i livet tänker jag...
Jag borde...

Om du vet att du kommer att må så mycket bättre av det...varför skjuta upp det !? Är likadan själv...men ska ta tag i det...i morgon!!!! ;-)

Av tokspontan - 22 augusti 2016 23:22

Denna dikt skrev jag till en man som nyss gått ur ett låååångt förhållande och som inte var redo för något seriöst. Idag är vi endast vänner men en period var jag lite förälskad.

Av tokspontan - 22 augusti 2016 23:18

Vad ska man säga!!?? Love it. Perhaps you shouldn't ledarna from it. ?

Ovido - Quiz & Flashcards