Direktlänk till inlägg 20 oktober 2015

Bajssånger o fräckisar

Av tokspontan - 20 oktober 2015 06:25

"Du är speciell du" sa en något yngre manlig kollega till mig förra veckan. Varpå jag replikerade med ett leende: " Ja, alla är vi ju unika. Vad tänkte du på? "

Han berättade att han syftade på mina sånger om bajs på jobbet (de är dock inte så äckliga som de låter hihi).

Tilläggas bör att vi jobbar på en förskola där många barn tycker att det är hisnande roligt med kiss o bajs. ( Och om någon kollega lar så JA, jag har faktisk sjungit kiss-sånger oxå hihi ).

Jag förklarade mig med att jag dels kanske är lite barnslig (även om jag personligen vuxit ur kiss- o bajsåldern). Jag vet iallafall att jag gärna bjuder på mig själv och trivs med att roa andra. Dels så gör jag detta mer eller mindre medvetet bland andra vuxna för att visa att även en kvinna o i detta fallet en 40 årig 3barnsmamma kan vara lika spontan, lekfull o halvgalen som en 20 årig manlig kollega.

Min kollega köpte förklaringen och verkade inte alltför missnöjd med sin nya (knäppa?) kollega.

En sak är säker: mitt barnasinne vill jag aldrig förlora.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tokspontan - 20 november 2016 10:51

Idag firas Barnkonventionens grundande. I Borlänge kommer man att gå i fackeltåg klockan 17 från Kupolen (samling vid tunneln till Ikea) till Cozmos där det blir uppträdanden, tal och prisutdelning. Hoppas att flera gör som jag och deltar i f...

Av tokspontan - 1 oktober 2016 10:04

Har en tarotkortlek och en tillhörande bok. Jag har spått vänner å bekanta på skoj gratis i drygt 10 år och det brukar stämma riktigt bra. Idag känner jag mig extra snäll och erbjuder de 5 första som kommenterar ett "dagens kort" där du får reda på v...

Av tokspontan - 26 september 2016 23:35

Förväntansfull...förvånad...ledsen och besviken...misströstande..Förväntansfull förvånad...ledsen och besviken. Omtumlad och resignerad. Veckan började med en sjujävla känslomässig bergochdalbana. Som om jag inte fått min beskärda del redan....

Av tokspontan - 26 september 2016 23:20

Även jag vill. Vill ha en egen måne. Som JAG kan åka till. Där jag kan glömma alla besvikelser. Grusade förhoppningar. Och kraschade drömmar. På min måne existerar bara jag. Och bara nu. Där härskar lugnet. Tålamodet. Kärleken i dess r...

Av tokspontan - 6 september 2016 15:19


Ditt val. Du ville inte kämpa. Du kanske inte förmådde/orkade/helt enkelt inte tyckte att jag var värd det. Men kom ihåg det sen. Kom inte till mig och gråt. Du lät mig gå. Ditt val. Inte mitt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards