Direktlänk till inlägg 4 januari 2016

Ett liv som Askungen

Av tokspontan - 4 januari 2016 18:57

Dagar som denna kan jag lätt känna mig som huvudrollen i Askungen.

Jag städar, lagar mat o tvättar.(Inte åt otacksamma odrägliga styvsystrar gudskelov utan åt 3 barn som jag självfallet älskar men ändå).

Jag bor i ett skrymsle utan fönster medan de andra i familjen har de trevligare rummen. (Nu sover jag väldigt bra i totalt mörker men ändå)

Jag väljer att äta kålsoppa för 4e gången under en veckas tid medan jag självfallet serverar mina kids en mer varierande kost. Allt för att vi ska kunna åka på en välbehövlig resa ihop i maj där de självklart får följa med. Och som jag vet att de 2 yngsta har önskat länge. (Nu vill ju jag oxå åka men ändå.)

Jag låter äldsta sonen parkera sin epa på min parkeringsplats vilket medför att jag får flytta på min bil varje dag.

Min dotter tappade sin tusenlapp som hon fick av pappan i julklapp och som blev oerhört ledsen över detta blev ersatt av mig som istället får se till att göra allt jag kan för att få det att gå ihop denna månaden. Medan hon shoppat loss på mellandagsrean.

Jag städade halva förra semesterveckan o i morgon är det dags för ett nytt arbetsår. Tjohooo. Nu slipper jag enbart feja o tvätta o laga mat. Nu får jag jobba igen! Också!

Tro nu inte att jag är bitter. Har jag skämt bort mina barn är det ju mitt eget fel. Att jag trivs bäst när hemmet är någorlunda rent o fräscht är dessutom min egen prioritering.

Att känna sig som en huvudkaraktär i en saga är kanske inte fy skam egentligen. Det är dock en sak som stör mig med detta Askungeliv...

När kommer den där jäkla prinsen egentligen??

Han som tillför lite guldkant på tillvaron bara genom sitt sätt att vara och som får mig att känna mig som en prinsessa- på riktigt. Och som jag får att må just som en prins!?

Idag är en sån där dag när jag misströstar lite mer än vanligt att han någonsin kommer att dyka upp.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tokspontan - 20 november 2016 10:51

Idag firas Barnkonventionens grundande. I Borlänge kommer man att gå i fackeltåg klockan 17 från Kupolen (samling vid tunneln till Ikea) till Cozmos där det blir uppträdanden, tal och prisutdelning. Hoppas att flera gör som jag och deltar i f...

Av tokspontan - 1 oktober 2016 10:04

Har en tarotkortlek och en tillhörande bok. Jag har spått vänner å bekanta på skoj gratis i drygt 10 år och det brukar stämma riktigt bra. Idag känner jag mig extra snäll och erbjuder de 5 första som kommenterar ett "dagens kort" där du får reda på v...

Av tokspontan - 26 september 2016 23:35

Förväntansfull...förvånad...ledsen och besviken...misströstande..Förväntansfull förvånad...ledsen och besviken. Omtumlad och resignerad. Veckan började med en sjujävla känslomässig bergochdalbana. Som om jag inte fått min beskärda del redan....

Av tokspontan - 26 september 2016 23:20

Även jag vill. Vill ha en egen måne. Som JAG kan åka till. Där jag kan glömma alla besvikelser. Grusade förhoppningar. Och kraschade drömmar. På min måne existerar bara jag. Och bara nu. Där härskar lugnet. Tålamodet. Kärleken i dess r...

Av tokspontan - 6 september 2016 15:19


Ditt val. Du ville inte kämpa. Du kanske inte förmådde/orkade/helt enkelt inte tyckte att jag var värd det. Men kom ihåg det sen. Kom inte till mig och gråt. Du lät mig gå. Ditt val. Inte mitt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards