Direktlänk till inlägg 4 januari 2016

Inte bett om fler utmaningar men wtf bring 'em on!

Av tokspontan - 4 januari 2016 18:11

Visdom
Gjorde ett alldeles-åt-skogen-icke vetenskapligt test på Facebook nyligen för att se vilket ord som skulle vara "mitt ord för 2016". Jag fick visdom och texten under " du kommer att ställas inför nya utmaningar men du kommer att kunna göra de rätta valen". Typ. Diskuterade detta med en väldigt god väninna igår. Jag beklagade mig lite faktiskt. "Vaddå utmaningar???? Har jag inte haft nog med utmaningar de senaste 11 åren??? Visst är jag tacksam om jag kommer att kunna välja det som är bäst för mig men wtf. ? Vill mycket hellre ha orden "lycka" och "kärlek". Ja egentligen vilka positiva ord som helst som inte omfattas av föregående utmaningar. "

Idag känner jag faktiskt att de raderna redan har fått en viss betydelse. Har redan nu upplevt 2 utmaningar i år som båda har fått mig att slänga mig ner på sängen o gråta hejdlöst. Och då bortser jag ändå ifrån de stunder jag gråtit över min älskade systerson som strax innan jul lämnat jordelivet alldeles för tidigt och att begravningen nästkommande lördag känns som en utmaning i sig.

Nyårsnatten fick mammaversionen av mig en rejäl känga som fick mig ur balans rätt rejält. Jag hoppas o tror dock att mitt val var klokt.

Idag var det dags igen. Ny utmaning. Nytt val. Nya tårar. Idag fick romantikern i mig en riktig käftsmäll. Jag är dock förvissad om att mitt val var riktigt.

Jag kommer att fortsätta leva mitt liv detta år o alla följande år på samma sätt. Förhoppningsvis inte genom utmaningar som kommer var 4e dag utan genom att vara sann mot mig själv. Att lyssna på mitt hjärtas röst och att sätta de gränser jag behöver för att minimera risken att bli dålig igen.

Visdom? Hmmm... nåja, får jag inte uppleva sann kärlek detta året så får jag väl nöja mig med visdom då. I förlängningen kan det ju leda till både det ena o det andra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tokspontan - 20 november 2016 10:51

Idag firas Barnkonventionens grundande. I Borlänge kommer man att gå i fackeltåg klockan 17 från Kupolen (samling vid tunneln till Ikea) till Cozmos där det blir uppträdanden, tal och prisutdelning. Hoppas att flera gör som jag och deltar i f...

Av tokspontan - 1 oktober 2016 10:04

Har en tarotkortlek och en tillhörande bok. Jag har spått vänner å bekanta på skoj gratis i drygt 10 år och det brukar stämma riktigt bra. Idag känner jag mig extra snäll och erbjuder de 5 första som kommenterar ett "dagens kort" där du får reda på v...

Av tokspontan - 26 september 2016 23:35

Förväntansfull...förvånad...ledsen och besviken...misströstande..Förväntansfull förvånad...ledsen och besviken. Omtumlad och resignerad. Veckan började med en sjujävla känslomässig bergochdalbana. Som om jag inte fått min beskärda del redan....

Av tokspontan - 26 september 2016 23:20

Även jag vill. Vill ha en egen måne. Som JAG kan åka till. Där jag kan glömma alla besvikelser. Grusade förhoppningar. Och kraschade drömmar. På min måne existerar bara jag. Och bara nu. Där härskar lugnet. Tålamodet. Kärleken i dess r...

Av tokspontan - 6 september 2016 15:19


Ditt val. Du ville inte kämpa. Du kanske inte förmådde/orkade/helt enkelt inte tyckte att jag var värd det. Men kom ihåg det sen. Kom inte till mig och gråt. Du lät mig gå. Ditt val. Inte mitt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards